Gevolgen van zero emissiezones voor bouwlogistiek in binnensteden
Vanaf 1 januari 2025 voeren minimaal veertien gemeenten zogenaamde zero-emissiezones in. Dat brengt grote veranderingen teweeg voor de bouwactiviteiten in hun binnensteden. Met name voor het transport van mensen, materieel en materialen van en naar de bouwplaats: de bouwlogistiek.
Instelling van zero-emissiezones is bedoeld om – door striktere eisen te stellen aan voertuigen die broeikasgassen uitstoten – de gezondheid en leefbaarheid in steden te verbeteren. Ondanks de politieke druk vanuit Den Haag om de invoering van deze zones uit te stellen, zijn veertien gemeenten, waaronder Amsterdam en Rotterdam voornemens om dat begin 2025 toch te doen. Een belangrijk punt van aandacht is de bereikbaarheid van de bouwplaatsen in binnensteden voor de bedrijven die er werken, hun medewerkers en hun leveranciers.
Gemeenten hebben de invoering van de zero emissie zones voorbereid in samenwerking en samenspraak met aannemers, installateurs en andere betrokkenen partijen op en rondom bouwplaatsen in binnensteden. Toch leven er bij elk van hen nog veel vragen over de te verwachten veranderingen. En over de tijd die zij hebben en krijgen voor het vernieuwen van de bouwlogistiek.
Programma
In dit webinar gaan we in op:
- de nieuwe regelgeving voor binnenstedelijke bouwlogistiek en bouwplaatsen in zero-emissiezones
- de gevolgen daarvan voor gemeenten
- de te verwachten veranderingen voor aannemers, logistiek en andere betrokken bedrijven.
Blijf op de hoogte
Wilt u automatisch op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn.
Gevolgen van zero emissiezones voor bouwlogistiek in binnensteden
In dit webinar gaan we onder andere in op de nieuwe regelgeving voor binnenstedelijke bouwlogistiek en bouwplaatsen in zero-emissiezones. Lees meer over Gevolgen van zero emissiezones voor bouwlogistiek in binnensteden
Je kan je aanmelden via deze link.